Συμπληρώματα Διατροφής και Κόπωση

Συμπληρώματα Διατροφής Κόπωση

Συμπληρώματα βιταμινών και κόπωση!

Οι βιταμίνες είναι πολύτιμος σύμμαχος της φυσιολογικής κατάστασης του οργανισμού μας,
αλλά και της διατήρησης και προάσπισης της υγείας μας.

Με άλλα λόγια οι βιταμίνες είναι ουσίες απαραίτητες για την ομαλή και αποδοτική λειτουργία του μεταβολισμού του ανθρώπου.

Λέγοντας μεταβολισμό, εννοούμε όλες εκείνες τις αντιδράσεις και τις διεργασίες που γίνονται στα κύτταρα του σώματός μας, ώστε αυτά ανάλογα με τις περιστάσεις να είναι σε θέση να επιτελέσουν την αποστολή τους. Ένα βασικό μέρος του κυτταρικού μεταβολισμού αφορά την εξασφάλιση της απαραίτητης για τα κύτταρα ενέργειας (πρόκειται για τον ενεργειακό μεταβολισμό), για να μπορέσουν να επιβιώσουν, να ανανεωθούν και να αντεπεξέλθουν στο ρόλο τους.

Όργανα του σώματός μας, όπως είναι η καρδιά, ο εγκέφαλος κι οι μύες που επιτελούν αυξημένο μηχανικό έργο, είναι λογικό να έχουν και μεγάλες ενεργειακές ανάγκες, οπότε κι ο ρυθμός του ενεργειακού τους μεταβολισμού θα πρέπει να είναι αυξημένος. Αν ο ρυθμός παραγωγής ενέργειας, δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες του οργανισμού μας, τότε υπάρχει ενεργειακό έλλειμμα που εκδηλώνεται με αίσθημα κόπωσης.

Αφού οι βιταμίνες εμπλέκονται στο μεταβολισμό αυτό, είναι επόμενο, ότι για τον ταχύτερο ρυθμό του και την εξασφάλιση της ζητούμενης ενέργειας είναι απαραίτητη η ενισχυμένη πρόσληψη τους.

Είναι γνωστό ότι μερικές βιταμίνες βρίσκονται σε ορισμένα τρόφιμα και κάποιες σε άλλα.

Για να υπάρχει λοιπόν μία επαρκής πρόσληψη τους, πρέπει η διατροφή μας να είναι ισορροπημένη και να περιλαμβάνει μία ικανοποιητική ποσότητα από όλα τα ωφέλιμα τρόφιμα, κάτι που δεν συμβαίνει στην Ελλάδα κατά τα τελευταία χρόνια. Αυστηρές ή επιστημονικά αβάσιμες δίαιτες για απώλεια βάρους, οδηγούν πολλές φορές σε μειωμένη πρόσληψη μερικών βιταμινών, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν μεγάλες απώλειες τους κατά το μαγείρεμα και τη συντήρηση των τροφίμων. Ορισμένες βιταμίνες των τροφίμων απορροφώνται σε μικρό ποσοστό από το έντερο (π.χ. το φυλλικό οξύ, η βιταμίνη Β12, το β-καροτένιο).

Από την άλλη πλευρά, το έντονο κοινωνικό-οικονομικό και επαγγελματικό άγχος που κυριαρχεί στην καθημερινή ζωή, οδηγεί σε αυξημένο ρυθμό του μεταβολισμού και κατά συνέπεια στην ανάγκη για συμπληρωματική πρόσληψη βιταμινών. Αν τούτο δεv συμβεί, τότε το άτομο εμφανίζει το αίσθημα της σωματικής αδυναμίας, της πνευματικής κόπωσης, που συνδυάζονται με μία αρνητική συναισθηματική διάθεση, η οποία με τη σειρά της καλλιεργεί την ατονία και ούτω κάθε εξής.

Για παράδειγμα, μαθητές και φοιτητές κατά την περίοδο των εξετάσεων, πέρα από το μεγάλο φόρτο πνευματικής εργασίας, παρουσιάζουν ένταση και άγχος, που απορρέουν από την αβεβαιότητα των αποτελεσμάτων και την ανησυχία για την επίτευξη του στόχου τους.

Η υπερένταση αυτή, που πολλές φορές συνοδεύεται κι από ανορεξία και λιγότερο ύπνο, συμβάλλει στην εμφάνιση του αισθήματος της υπερκόπωσης.

Οι αντιξοότητες της καθημερινής ζωής, τα οικογενειακά προβλήματα, η συναισθηματική φόρτιση, η εργασιομανία που συνδέεται με την καριέρα και κυρίως ο διαρκής φόβος για τυχόν απώλεια της εργασίας (ο οποίος μάλιστα μπορεί μακροπρόθεσμα να οδηγήσει σε μία μορφή ανεπίσημης κατάθλιψης), είναι παράγοντες δημιουργίας άγχους που προκαλούν ιδιαίτερα στις νέες γυναίκες μια χρόνια εξάντληση.

Σε όλες λοιπόν αυτές τις περιπτώσεις όπου παρατηρείται μειωμένη πρόσληψη ή αυξημένες ανάγκες σε βιταμίνες (άγχος, ανησυχία, σωματική άσκηση), η χρησιμοποίηση ενός συμπληρώματος διατροφής, θα βοηθήσει το άτομο, να αποκαταστήσει το ρυθμό του μεταβολισμού του, να ανακτήσει τις «δυνάμεις του» και να αισθανθεί ευεξία και θετική διάθεση.

Dr. Λ. Γερακούλιας  M.D. [E.H.]

Ακολουθήστε μας στα social media για να μαθαίνετε πρώτοι για τα νέα άρθρα μας!

Θέλεις 15% Έκπτωση;
Εγγραφή στο Newsletter!
Κάνε εγγραφή στο newsletter και κέρδισε 15% έκπτωση στην επόμενη παραγελία σου
Μπορείτε να διαγραφείτε ανά πάσα στιγμή
close-link
  • Δεν υπάρχουν προϊοντα στο καλάθι.